[Biochimie] dosage de la phospholipase C
Répondre à la discussion
Affichage des résultats 1 à 3 sur 3

dosage de la phospholipase C



  1. #1
    invite5b10add7

    dosage de la phospholipase C


    ------

    Bonsoir;
    Dans mon cours on a dit qu'on peut doser la phospholipase C par la technique des couches monomoléculaires, je veux savoir les détails techniques.j'ai cherché mais j'ai pas trouver grand chose.
    Pouvez vous m'aider?
    Merci pour votre aide.

    -----

  2. #2
    jerome.lebloch

    Re : dosage de la phospholipase C

    Si tu parle anglais :

    The enzymatic activity of purified phospholipase C (alpha toxin) from Clostridium perfringens was investigated with various phospholipid monolayers. A two-step reaction was used. Enzymatic hydrolysis of insoluble lecithin films by phospholipase C, generating 1,2-diacylglycerol and water-soluble phosphocholine, was coupled with the action of pancreatic lipase in order to give rise to fatty acid and 2-monoacylglycerol, which are rapidly desorbed from the interface. With this new procedure, it is possible to obtain continuous and accurate kinetic measurements of the phospholipase C catalyzed reaction with phospholipid monolayers as the substrate. It is thus possible to avoid the use of radiolabeled substrates as necessary in previous studies, and the difficulties caused by diacylglycerol accumulation in the lipid film are minimized. No hydrolysis was detected when either phosphatidylethanolamine, phosphatidylserine, or phosphatidylglycerol films were used as substrates. By means of a film transfer technique, Ca2+ and Zn2+ ions were found to play a specific and critical role. The present study demonstrates clearly for the first time that Ca2+ is essential for enzyme binding to lipid films, whereas Zn2+ is specifically involved in the catalytic hydrolysis of the substrate.

  3. #3
    invite5b10add7

    Re : dosage de la phospholipase C

    Bonjour;
    je parle anglais,c'est ma 3ème langue,mais franchement je n'ai rien compris!
    je pense que c'est compliqué!
    Merci pour vos réponses à mes questions.

Discussions similaires

  1. tp de dosage
    Par invitec0434c18 dans le forum Chimie
    Réponses: 3
    Dernier message: 08/05/2008, 08h07
  2. dosage, pH
    Par inviteb0f7be7e dans le forum Chimie
    Réponses: 2
    Dernier message: 25/02/2008, 15h59
  3. [Divers] phospholipase activation
    Par invite2a46cb7f dans le forum Biologie
    Réponses: 2
    Dernier message: 10/01/2008, 12h18
  4. [Dosage] Equation de Dosage pHmetrique
    Par invite2a63e8e2 dans le forum Chimie
    Réponses: 4
    Dernier message: 24/03/2007, 13h15
  5. dosage...^^'
    Par invitec74f59f3 dans le forum Chimie
    Réponses: 6
    Dernier message: 07/02/2006, 09h29
Dans la rubrique Santé de Futura, découvrez nos comparatifs produits sur le sport et la santé : thermomètre médical, soins personnels...