concernant les ABC transporter chez Lactococcus lactis:
LmrA et OpuA a quoi servent ces 2 transporteurs?
ça signifie quoi chacune des lettres de dénomination de ces transporteurs?
-----
25/04/2008, 00h11
invite6397bb2d
Re : ABC Transporter
demande aide aux professionnels et aux modérateurs!!
25/04/2008, 01h52
gorben
Salut,
Bon sans en etre sur, je dirais que LmrA c'est Lactococcus Multidrug Resistance A. C'est un transporteur qui est implique dans le transport de certains lipides du cytoplasme vers l'exterieur.
Envoyé par pubmed
Both LmrA and LmrP function as "hydrophobic vacuum cleaners" by excreting lipophilic cationic compounds from the inner leaflet of the membrane directly into the external water phase.
OpuA c'est un systeme implique dans la regulation de la pression osmotique (glycine/betaine dependant)
Envoyé par pubmed
The data show that OpuAA and OpuABC are sufficient for osmoregulated transport, indicating that OpuA can act both as osmosensor and osmoregulator. Strikingly, OpuA could also be activated by low concentrations of cationic and anionic amphipaths, which interact with the membrane. This result indicates that activation by a transmembrane osmotic gradient is mediated by changes in membrane properties/protein-lipid interactions.
Ca m'a pris environ 30 secondes sur pubmed...
A+
25/04/2008, 16h04
invite6397bb2d
Envoyé par gorben
Salut,
Bon sans en etre sur, je dirais que LmrA c'est Lactococcus Multidrug Resistance A. C'est un transporteur qui est implique dans le transport de certains lipides du cytoplasme vers l'exterieur.
OpuA c'est un systeme implique dans la regulation de la pression osmotique (glycine/betaine dependant)