Bonsoir à tous, je prépare un article pour une présentation et j'ai un petit soucis de compréhension... En gros il s'agit de tester l'hépatotoxicité du méthapyrilene.
On a utilisé une puce ADN (affymetrix) pour voir els modifications induites par la substance.
When Affymetrix gene expression analysis was carried out on the livers of animals dosed with methapyrilene 351 probe sets were identified out of the 8799 present on the RGU134A chip, which were upregulated (at least 2-fold relative to the control group (P < 0.05)) as a result of methapyrilene exposure for 3 days at either 50 mg/kg or 150 mg/kg while a further 268 probe sets were downregulated. The number of probe sets modulated increased substantially as a result of toxicity as only 52 probe sets were altered in the 50 mg/kg group, whereas 606 probe sets changed in the 150 mg/kg group alone. A total of 39 changes in the probe sets were common to both groups.
Ce que je pense avoir compris c'est qu'on a 351 spots identifiés comme étant Upregulate et 268 downregulate que cela soit pour la dose à50 ou 150 mg/kg/j.
C'est cequi est en gras que je ne comprends pas c'est la distinction qui est faite ensuite entre la toxicité à 50 et 150 ...
Can you help me????
-----