Quantum preferred frame
Répondre à la discussion
Affichage des résultats 1 à 3 sur 3

Quantum preferred frame



  1. #1
    chaverondier

    Quantum preferred frame


    ------

    Bonjour

    Pourrais-je bénéficier de votre avis et de vos commentaires concernant l'article ci-dessous ?

    Quantum Preferred Frame: Does It Really Exist? J. Rembielinski, K. A. Smolinski (Submitted on 28 Oct 2009)

    Summary
    The idea of the preferred frame as a remedy for difficulties of the relativistic quantum mechanics in description of the non-local quantum phenomena was undertaken by such physicists as J. S. Bell and D. Bohm. The possibility of the existence of preferred frame was also seriously treated by P. A. M. Dirac. In this paper, we propose an Einstein-Podolsky-Rosen-type experiment for testing the possible existence of a quantum preferred frame. Our analysis suggests that to verify whether a preferred frame of reference in the quantum world exists it is enough to perform an EPR type experiment with pair of observers staying in the same inertial frame and with use of the massive EPR pair of spin one-half or spin one particles.

    http://arxiv.org/abs/0910.5324

    -----

  2. #2
    WizardOfLinn

    Re : Quantum preferred frame

    Cette idée de référentiel quantique spécial est quand même un peu surprenante, apparemment contradictoire avec la Relativité.
    Le niveau d'énergie requis pour tester l'hypothèse des auteurs ne parait pas inaccessible (protons > 800 MeV) : l'expérience de corrélation EPR nécessite des particules dont l'énergie cinétique est comparable à leur masse.
    Je n'ai pas vraiment d'avis compétent sur le sujet, mais je fais remonter ce message parce que d'éventuels avis éclairés m'intéressent aussi.

  3. #3
    chaverondier

    Re : Quantum preferred frame

    Un petit up. Il y a surement (au moins) un participant au présent forum en mesure d'émettre un avis critique sur cet article de 2009 de Rembielinski et Smolinski...

    Quantum Preferred Frame: Does It Really Exist? http://arxiv.org/abs/0910.5324

    Summary
    ...To test the hypothesis of existence of the quantum preferred frame it is enough to perform an EPR type experiment with entangled relativistic massive particles by observers staying in the same inertial frame. If they observe no deviation from the non-relativistic EPR correlations and/or Bell-type inequalities, then there is a serious indication that the quantum preferred frame does exist.

    However, even in the opposite case, the experiment can be helpful in deciding which choice of relativistic spin operator is correct. To our best knowledge no such experiment has been yet performed—it must involve ultra-relativistic massive spin one-half or spin one particles...

    Il est vrai que l'article étant sérieux, ça risque de prendre un temps demandant de la motivation pour ce sujet (souvent considéré comme une affaire réglée). Je tente quand même.

Discussions similaires

  1. le MenuBar ne s'affiche pas dans ma frame !! :((
    Par invite0da6e6b6 dans le forum Programmation et langages, Algorithmique
    Réponses: 2
    Dernier message: 03/06/2011, 14h52
  2. image fond une Frame
    Par invite298957c6 dans le forum Logiciel - Software - Open Source
    Réponses: 1
    Dernier message: 07/03/2010, 15h23
  3. Dropped frame de chez Registax
    Par invite13485123 dans le forum Matériel astronomique et photos d'amateurs
    Réponses: 2
    Dernier message: 13/09/2009, 22h07
  4. au secours! Hypothese Frame/ content
    Par caribou.volant dans le forum Psychologies (archives)
    Réponses: 0
    Dernier message: 01/05/2008, 18h18
  5. frame accurate pour enregistreur de salon
    Par emile77 dans le forum Dépannage
    Réponses: 1
    Dernier message: 17/05/2006, 22h09