analyse HPLC de peroxydes
Répondre à la discussion
Affichage des résultats 1 à 3 sur 3

analyse HPLC de peroxydes



  1. #1
    invite84b64e53

    analyse HPLC de peroxydes


    ------

    Bonjour,

    je souhaiterais savoir si qqn a déjà effectuer des analyses de peroxydes organiques par HPLC afin de savoir quelle méthode utiliser et peut-être quel solvant....
    Pour les colonne j'ai presque trouvé mais si qqn avait un début de méthode ça m'aiderait bcp...

    merci a tous

    bonne journée

    -----

  2. #2
    inviteed548e4d

    Re : analyse HPLC de peroxydes

    Bonjour Bubin;

    J'ai un autre protocle expérimental sur les huiles, qui est une analyse chimique.

    Salut

  3. #3
    HarleyApril
    Modérateur

    Re : analyse HPLC de peroxydes

    as-tu essayé de faire un peu de biblio ?
    ta question est assez vague et la réponse dépend énormément du type de peroxyde que tu veux analyser
    voilà quelques réponse que j'obtiens sur scirus.com

    Xu X, van de Craats AM, Kok EM, de Bruyn PC
    J Forensic Sci. 2004 Nov;49(6):1230-6.
    Trace analysis of peroxide explosives by high performance liquid chromatography-atmospheric pressure chemical ionization-tandem mass spectrometry (HPLC-APCI-MS/MS) for forensic applications.

    Saiz AI, Manrique GD, Fritz R.
    J Agric Food Chem. 2001 Jan;49(1):98-102.
    Determination of benzoyl peroxide and benzoic acid levels by HPLC during wheat flour bleaching process.
    Freshly milled wheat flour has a pale yellow color due to its carotenoids content. Benzoyl peroxide is a bleaching agent typically used to give such flour a better appearance. This free-radical initiator promotes carotenoids oxidation, thereby producing less colored compounds, and benzoic acid is a main final product. Samples of wheat flour were treated with 150 ppm of benzoyl peroxide to begin a bleaching process, and then subjected to ethyl ether extraction at different intervals of time. Benzoyl peroxide and benzoic acid levels in these extracts were monitored by means of HPLC in individual experiences. The resulting concentration of benzoyl peroxide after 9 days of contact with the bleaching agent was 11 ppm, dropping afterward to nondetectable levels. A maximum value for benzoic acid of 16 ppm was found after 12 h of bleaching. Subsequently this level decreased continuously until reaching a residual value of 6 ppm after 3 months.

Discussions similaires

  1. Analyse par HPLC
    Par invite61942757 dans le forum Chimie
    Réponses: 1
    Dernier message: 24/06/2008, 15h52
  2. demande aide pour analyse en HPLC
    Par invite3af31f9f dans le forum Chimie
    Réponses: 3
    Dernier message: 28/04/2008, 16h46
  3. Demande aide pour analyse HPLC
    Par invited299d994 dans le forum Chimie
    Réponses: 3
    Dernier message: 05/10/2007, 11h27
  4. Peroxydes
    Par inviteca0a9238 dans le forum Chimie
    Réponses: 8
    Dernier message: 08/02/2006, 16h17
  5. analyse HPLC
    Par invited1061610 dans le forum Chimie
    Réponses: 4
    Dernier message: 05/04/2005, 07h47